Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Desiata generácia Hondy Civic pripomína naraz luxusnú limuzínu, športové auto i rodinné vozidlo

19.03.2017 (11/2017) Od lietajúceho taniera, ktorému sa čiastočne vzdialila už predošlá generácia, prechádza Honda Civic k celkom novému športovému vzhľadu.
Desiata generácia Hondy Civic pripomína naraz luxusnú limuzínu, športové auto i rodinné vozidlo
5 fotografií v galérii
Honda Civic
Autor fotografie: Auto Bild

Nový Civic je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia (o 30 širší, o 136 dlhší a 20 mm nižší), má krátke previsy a výrazné línie, ktoré odkazujú na aerodynamickú účinnosť (spolu s dvojicou zadných spojlerov). Ostrá a agresívna maska, robustné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter. Výraz auta spredu je nápadný, o tom niet pochýb, tupý nos a nezvyčajný tvar masky nás zaskočili. Honda dokáže vždy prekvapiť.

Nová širšia a dlhšia platforma je základom prvotriedneho priestoru kabíny (šírka plus 20 mm, vzadu na kolená plus 45 mm). Úplne nový interiér je jednoduchý, prehľadný. Predošlé viacúrovňové „vrstvenie“ palubnej dosky je preč, rovnako ako štýl „kokpit stíhačky“. V tomto bode je Civic civilnejší, čo je tiež prejavom globalizácie.

LED svetlomety majú drahšie verzie. Všetky modely disponujú dennými „ledkami“ v tvare hokejky. 5 fotografií v galérii LED svetlomety majú drahšie verzie. Všetky modely disponujú dennými „ledkami“ v tvare hokejky. Zdroj: Auto Bild

Prístrojový panel je digitálny a nájdeme na ňom aj módnu animáciu, všetko však v rozumných medziach.

Dva benzínové motory a dve prevodovky. Všetko je už turbo, rovnako ako 1,6-litrový diesel, ktorý príde neskôr. Vyberáme si na prvú jazdu nový 1,5-litrový motor VTEC Turbo, ktorý poskytuje v porovnaní s predchádzajúcim motorom VTEC s objemom 1,8-litra výrazne lepšie výkonové vlastnosti. Maximálny výkon je 182 koní (134 kW) pri 5 500 ot./ min. (pri 6 000 ot./min. s prevodovkou CVT). So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou možno maximálny krútiaci moment 240 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1 900 ot./min. do 5 000 ot./min.

Palubná doska je v Civicu klasická. Pred volantom prístrojový panel, uprostred stredovej konzoly dotykový displej. 5 fotografií v galérii Palubná doska je v Civicu klasická. Pred volantom prístrojový panel, uprostred stredovej konzoly dotykový displej. Zdroj: Auto Bild

Nízky posed, dobre do ruky padnúci volant. Zapíname dynamický režim adaptívnych tlmičov a s krásnou zvukovou kulisou z dvojice centrálne umiestnených koncoviek výfuku vyrážame. Odpor kladený pri zmene prevodového stupňa sa zmenšil o 40 percent, riadenie je presnejšie s dobrou odozvou, ktorá sa prísnejšie riadi rýchlosťou vozidla (hrebeňové riadenie s meniteľným prevodom). Civic na stovku zrýchli za 8,2 sekundy, čo nás príjemne vtláča do sedadiel. Honda tak zapracovala na odhlučnení, že sa nám rýchlosť javí oveľa nižšia, než je skutočnosť. V akustickom prednom skle sa používa 2,1 mm vonkajšia vrstva bezpečnostného skla, 0,7 mm stredná vrstva z akustického polyvinyl butyralu (PVB) a 1,8 mm vnútorná vrstva bezpečnostného skla, takže celková hrúbka je 4,6 mm. Vo dverách je trojitá vrstva tesnenia, podlaha a motorový priestor sú kompletne vystlané zvukovo-izolačným materiálom, ktorý je aj v podbehoch či deliacich priečkach. Koberčeky a čalúnenie interiéru tiež obsahujú protihlukové kompozity.

Roletka je jedinečná. Naťahuje sa sprava doľava a nespôsobuje problémy s obmedzením výhľadu dozadu. Kufor má objem 478 litrov. 5 fotografií v galérii Roletka je jedinečná. Naťahuje sa sprava doľava a nespôsobuje problémy s obmedzením výhľadu dozadu. Kufor má objem 478 litrov. Zdroj: Auto Bild

Tichosťou kabíny môžeme Civic smelo porovnávať s luxusnou limuzínou. Riadením, podvozkom a dynamikou je to zase športové auto a priestorom kabíny môže hatchback poslúžiť aj ako rodinné vozidlo, veď jeho kufor sa medzigeneračne zväčšil o 85 litrov na 478 litrov, čím si zachováva prvenstvo v triede.

Výkonný štvorvalec sa bude predávať v troch vyhotoveniach Sport (23 490 eur), Sport Plus (25 490 eur) a Prestige (26 490 eur). Adaptívne tlmiče sú dostupné od Sport Plus. Ak sa vám zdá cena vysoká, je tu alternatívne riešenie: trojvalec 1,0 VTEC Turbo s výkonom 129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./ min. Maximálny krútiaci moment 200 Nm so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou možno dosiahnuť pri 2 250 ot./min. a 180 Nm s prevodovkou CVT je k dispozícii v rozmedzí od 1 700 ot./min. do 4 500 ot./min. Najprv sme si mysleli, že trojvalec bude len pre záujemcov o komótnu jazdu, no dynamickými vlastnosťami prekonáva v niektorých režimoch aj predošlý 1,8-litrový motor. Nie je určený na vyslovene športovú jazdu, no vďaka kvalitám podvozka a riadenia uspokojí väčšiu. Na stovku sa s ním dostanete za 10,2 sekundy, ak máte CVT prevodovku, s manuálom to trvá 10,4 sekundy. Trojvalec pri rozbehu zachrapčí, vďaka utlmeniu kabíny je to však v pohode. Dobre ide do otáčok. Výrobca sľubuje spotrebu 4,7 l/100 km. Cena trojlitra sa začína na hodnote 16 990 eur.

Dva spojlery, jeden strešný a druhý prechádza cez zadné okno, dopĺňa výrazný difúzor a dvojitý výfuk. 5 fotografií v galérii Dva spojlery, jeden strešný a druhý prechádza cez zadné okno, dopĺňa výrazný difúzor a dvojitý výfuk. Zdroj: Auto Bild

 


Máte v práci vražedné tempo? Nedostatkom oddychu ohrozujete svoje zdravie i život
Deti bez práv? Úrady vo vymáhaní alimentov zo zahraničia zlyhávajú, matky sú odkázané na seba
Komu budú William a Kate vládnuť? Spojené kráľovstvo je na rozpadnutie!

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×