Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW Golf po facelifte: Zvonka sa od predchodcu veľmi nelíši, keď si sadnete dnu, zmena je citeľnejšia

15.03.2017 (10/2017) Vyskúšali sme faceliftovaný Golf, ktorý nevyzerá príliš odlišne od predchodcu, no prvé zdanie možno klame.
VW Golf po facelifte: Zvonka sa od predchodcu veľmi nelíši, keď si sadnete dnu, zmena je citeľnejšia
4 fotografie v galérii
Volkwagen Golf
Autor fotografie: Auto Bild

Golf zostáva Golfom. Ani ostatný facelift, ktorému VW hovorí familiárne „update“, nevyrušil tento bestseller z pokojného stavu. Základ mení štvorvalec za litrový trojvalec s výkonom 85 koní, no s touto technikou sa VW na prvej prezentácii zatiaľ chváliť nechcel. Mali sme totiž možnosť zoznámiť sa len so špičkovými výbavovými verziami, ku ktorým pribudli plne diódové svetlomety (nahrádzajú xenónovú techniku), ktoré hlbšie zasahujú do blatníkov – to je pri porovnaní vzhľadu s predchodcom asi najmarkantnejšia zmena. Nárast loga o 4 milimetre (za ním radar), lišta či nepatrná zmena tvaru nárazníka sa nepočítajú. Opticky sa tu nekonali výrazné zmeny. Plne diódové smerovky sú štadardom, tie naše boli dokonca animované. Vzadu pribudol slušivý spodný panel s chrómovou lištou, ktorý sa hrá na integrovaný difúzor s falošnými lichobežníkovými výfukovými koncovkami.

Golf má nové čelo s výraznejšími svetlometmi s technológiou LED, ktoré zasahujú viac do blatníkov. Nová je aj maska, pribudlo chrómu. 4 fotografie v galérii Golf má nové čelo s výraznejšími svetlometmi s technológiou LED, ktoré zasahujú viac do blatníkov. Nová je aj maska, pribudlo chrómu. Zdroj: Auto Bild

Keď si sadáme dnu, zmena je citeľnejšia. Nový displej Discover Pro má uhlopriečku až 9,2 palca (štandardom zostáva 6,5-palcový) a jeho okolie je v lesklom čiernom vyhotovení, takže to vyzerá, akoby zaberal displej celú šírku konzoly. Úplne hladký povrch nechceli dizajnéri „kaziť“ žiadnym výstupkom, takže ovládanie hlasitosti je dotykové, čo si odnesie určite dosť kritiky od „old school“ vodičov. Ovládanie gestami je v kompaktnej triede novinkou, slúži však len na zopár obrazoviek rádia. Budíky v najvyššej výbave (aj to za príplatok 665 eur) nahradil 12,3-palcový Active Info Display. Ukazovatele sú teda komplet digitálne, tak ako to poznáme z modelov Passat či Tiguan. Hlavne možnosť zobrazenia navigácie a zmenšenia ciferníkov je pekná aj funkčná. A, hurá, ovládanie klimatizácie sa nezmenilo na digitálne, dolu stále trčia známe ovládacie kolieska na teplotu a ventiláciu.

Active Info Display má 12,3-palcovú uhlopriečku a množstvo možností, ako si ho môžete prispôsobiť svojim požiadavkám. 4 fotografie v galérii Active Info Display má 12,3-palcovú uhlopriečku a množstvo možností, ako si ho môžete prispôsobiť svojim požiadavkám. Zdroj: Auto Bild

Optimalizácia podvozka pre nový 1,5-litrový benzínový štvorvalec ukázala, že pruženie môže byť ešte harmonickejšie. Nechýba ani adaptívny podvozok s možnosťou viacerých režimov. V minulosti sa objemy zmenšovali, teraz tu máme z 1,4 TSI až 1,5 TSI. Nejde len o prevŕtanie valcov, nový je teplotný manažment, čerpadlá sa ovládajú elektricky, všade sa viac dbá na znižovanie strát a ide to. Motor má výkon 150 koní, krútiaci moment 250 Nm a spotrebu len 5,1 l/100 km. Ťahá ako ďas až do 6 000 ot./min., a pritom je excelentne zvukovo utlmený (hlavne okolo 2 000 až 2 800 ot./min.) – skutočne dobrá práca a enormné investície na vývoj zo strany koncernu sa určite oplatili. Tichý chod v normálnom režime je taký výrazný, že svišťanie vzduchu okolo vonkajších spätných zrkadiel pri rýchlosti 100 až 120 km/h sme považovali za obťažujúce. Jeho reakcie nám dokonca viac pripomínali 2,0 TSI v GTI (teraz 230 namiesto 220 koní) než pôvodný 1,4 TSI. Na stovku s ním auto zrýchli za 8,3 sekundy, no keď spomaľujete, okamžite vypína dva vnútorné valce a prepína sa do ekologického režimu. Zmenu chodu zo štyroch na dva valce a späť ani nepostrehnete.

Ozdoby vzadu: plne diódové zadné svetlá s animovanými smerovkami a s dynamickým rozsvecovaním brzdových svetiel. 4 fotografie v galérii Ozdoby vzadu: plne diódové zadné svetlá s animovanými smerovkami a s dynamickým rozsvecovaním brzdových svetiel. Zdroj: Auto Bild

Riadenie je dôsledne vyvážené a reaguje tak rýchlo, až sa vám zdá, že číta vaše myšlienky. Nová sedemstupňová prevodovka DSG má sklony k trhavým zmenám, väčšinou sme používali verziu so šesťstupňovým manuálom, ktorý je bez zmien – takže stále rovnako príjemne uhladená práca.

 


Beyoncé sa na dvojičky pripravuje vo veľkom: Môže toľko stáť detská izba?
Susedia premenili pozemky za dedinou na skládku: Naozaj si môžu na vlastnom robiť, čo chcú?
V Číne prekážky nepoznajú: Takúto vlakovú trať ste ešte nevideli!

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×