Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Taká Kia tu ešte nebola! Stinger má pod kapotou 370 koní a na stovku zrýchli za päť sekúnd!

07.03.2017 (9/2017) Kia chce budiť emócie. Dnes vyrábajú Kórejčania sympatické autá ako vtipný Soul alebo elegantné SUV Sportage. No Kia chce viac než len sympatické, vtipné a elegantné autá. Čo? To najlepšie ozrejmuje Stinger.
Taká Kia tu ešte nebola! Stinger má pod kapotou 370 koní a na stovku zrýchli za päť sekúnd!
4 fotografie v galérii
Kia Stinger
Autor fotografie: Auto Bild

Takéto auto Kia ešte nemala. Je dlhé 4,83, široké 1,87 a vysoké 1,40 metra. Vpredu je pre Kiu charakteristický tigrí nos, no vo zvláštne roztiahnutej forme, veľké vtoky vzduchu a LED svetlomety. Potom nasleduje dlhááááá kapota, vtiahnuté boky s výduchmi pre vzduch za robustnými blatníkmi a pod nimi 19-palcové kolesá. Nadväzuje kabína v štýle kupé, ktorá sa končí zadnou časťou s veľkým výklopným vekom. Zadný previs je podivuhodne dlhý a robustný, dolu ukončený dvomi dvojitými výfukovými koncovkami.

Zodpovedný za dokonalý dizajn je nielen Peter Schreyer, ktorý medzitým postúpil od dizajnového šéfa na pozíciu prezidenta spoločnosti, ale aj európsky dizajnový šéf Gregory Guillaume.

S hodnotou 2 906 mm má Stinger dlhší rázvor ako Audi A4, Infiniti  Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe, či dokonca Lexus GS, alebo Mercedes CLS. 4 fotografie v galérii S hodnotou 2 906 mm má Stinger dlhší rázvor ako Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe, či dokonca Lexus GS, alebo Mercedes CLS. Zdroj: Auto Bild

Na autosalóne IAA 2011 ukázala Kia koncepčný automobil GT. Dizajnová zhoda so Stingerom nie je náhodná. „Dostali sme neuveriteľne veľa pozitívnych reakcií,“ hovorí Schreyer. „Sériovú verziu sme chceli mať čo najviac podobnú konceptu.“ Podarilo sa!

Vydarený športový dizajn vzbudzuje vysoké očakávania. Bude sa auto tak športovo javiť aj na ceste? O to sa postaral ďalší Nemec vo vývoji. Volá sa Albert Biermann a predtým dlhý čas pracoval v M GmbH – v športovej divízii automobilky BMW, kde zodpovedal za autá, ako napríklad M3 a M5. Teraz je na vysokej pozícii v koncerne Hyundai/Kia a stará sa okrem iného o technické vyladenie áut. V základe vychádza Stinger z techniky modelu Genesis G80 – luxusnej limuzíny značky Hyundai. Vpredu je pozdĺžne namontovaný motor, ktorý poháňa zadné kolesá. Na želanie bude dostupný aj pohon všetkých kolies od firmy Magna s elektronicky riadeným systémom Torque Vectoring a prvýkrát v Kii aj s elektronicky nastaviteľnými tlmičmi.

Za volantom je dosť priestoru, nechýba veľký displej. Všetky Stingre budú mať automatickú prevodovku. 4 fotografie v galérii Za volantom je dosť priestoru, nechýba veľký displej. Všetky Stingre budú mať automatickú prevodovku. Zdroj: Auto Bild

Ako pohonná jednotka bude slúžiť prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 255 koní a s maximálnym krútiacim momentom 353 Nm, s ktorým auto zrýchli z nuly na stovku za 6,0 sekundy. A potom ešte ako druhá voľba prepĺňaný 3,3-litrový V6 s výkonom 370 koní a s maximálnym krútiacim momentom 510 Nm, s ktorým Stinger zrýchli na stovku za 5,1 sekundy. To sa už dostávame na úroveň áut Gran Turismo.

Pri prvej predvádzacej jazde na testovacej dráhe Kia sa nám Stinger páčil vďaka svojej sile, vyváženiu a podivuhodne priamemu a presnému riadeniu. Prepĺňaný motor V6 znie drsne a hlboko, má výborný záťah odspodu, auto je agilné, nie však nervózne. Podvozok je vyladený s ohľadom na rýchlu jazdu aj komfort.

„Stinger má iný charakter ako všetky predošlé Kie,“ hovorí Biermann: „Chceli sme viac precíznosti, kontroly a spätnej väzby. Jednoducho má jazdiť presne tak, ako vyzerá.“

A Guillaume dopĺňa: „Skutočné Gran Turismo je o jazde, nie o cieli.“

Vlastnosti tlmenia a ovládateľnosti vozidla pri jazde si môže vodič upraviť pomocou elektronicky nastaviteľného odpruženia. 4 fotografie v galérii Vlastnosti tlmenia a ovládateľnosti vozidla pri jazde si môže vodič upraviť pomocou elektronicky nastaviteľného odpruženia. Zdroj: Auto Bild

Dobrá správa nakoniec: Stinger sa bude vyrábať sériovo a produkcia štartuje v druhej polovici roka. Predaj sa má začať koncom roka. Odhadovaná cena je asi 40 000 eur za dvojliter a 55 000 eur za 3,3-litrový motor. Rovnako výkonné Audi A5 Sportback je asi o 5 000 eur drahšie, výkonnejšie verzie s pohonom quattro sa cenovo ani nedajú porovnávať.

 


 

Beyoncé sa na dvojičky pripravuje vo veľkom: Môže toľko stáť detská izba?
Susedia premenili pozemky za dedinou na skládku: Naozaj si môžu na vlastnom robiť, čo chcú?
V Číne prekážky nepoznajú: Takúto vlakovú trať ste ešte nevideli!

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×