Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lexus IS po facelifte sa drží zaužívaného: Akými zmenami prešiel a čo ukázala prvá jazda?

27.02.2017 (8/2017) Žiaduci, dobre stavaný a elegantný. IS je japonská alternatíva k výkonným nemeckým sedanom – ale bez nafty.
Lexus IS po facelifte sa drží zaužívaného: Akými zmenami prešiel a čo ukázala prvá jazda?
5 fotografií v galérii
Lexus IS
Autor fotografie: Auto Bild

Lexus pred časom úplne zavrhol naftové motory a vymenil ich za hybridné pohonné systémy a v jeho portfóliu nenájdete karosériu typu kombi, čím sa na európskych trhoch vydal proti obvyklému prúdu. Zdá sa však, že mu to vôbec nerobí problém. Rovnako aj model IS po facelifte sa drží zaužívaného.

Zvonku si všimneme novú masku chladiča (rozdiel je medzi maskami verzie F Sport a Luxury), väčšie vstupy vzduchu, modernejší nárazník a prepracovanú kapotu. Novinkou sú aj plné LED svetlomety s peknou vnútornou grafikou, ktorú výrobca opisuje ako šperky. Prečo nie? Je to sklená bižutéria. Už štandardným znakom faceliftov sú nové dizajny diskov kolies a nechýbajú ani teraz v rozmeroch 17 a 18 palcov.

Širšie rebrá masky chladiča a väčšie vstupy vzduchu spolu s novými plne diódovými svetlometmi charakterizujú Lexus IS po facelifte. 5 fotografií v galérii Širšie rebrá masky chladiča a väčšie vstupy vzduchu spolu s novými plne diódovými svetlometmi charakterizujú Lexus IS po facelifte. Zdroj: Auto Bild

Sadám si do pripraveného modelu IS 300h Luxury. Do oka na prvý pohľad padne nový dis­plej multimediálneho systému, ktorý má uhlopriečku 10,3 palca. Lepšie rozlíšenie a vylepšené ovládanie už aj s tlačidlom enter. Materiálová skladba je kvalitnejšia, pribudlo nové mäkčené miesto na stredovom tuneli. Drevené lišty sú opracovávané novou laserovou technológiou, F Sport používa na okrasu zase hliník. Na výber sú dva zvukové systémy: Pioneer má 10 reproduktorov a Mark Levinson až 15. Pribudli nové farby čalúnenia.

Nová bižutéria. Svetlomety sú kompletne vybavené svetelnými diódami. 5 fotografií v galérii Nová bižutéria. Svetlomety sú kompletne vybavené svetelnými diódami. Zdroj: Auto Bild

Prvá jazda prebieha „hybridne“ ticho. CVT prevodovka dáva pri prudkom zošliapnutí plynu vyletieť otáčky dohora a ich opätovné ustálenie je nepredvídateľné. Keď nie sú otáčky motora pevne previazané so zmenou rýchlosti, je to vždy pre vodiča čudné. Aerodynamika bola zase o niečo vyhladená, takže hluk vetra sa ozýva oveľa neskôr. Revidovaná zadná náprava dostala nový stabilizátor, pružiny aj tlmiče, vpredu sa zmeny odohrali v oblasti posilňovača riadenia. Zlepšila sa odozva na volant, zmena prevodu je viac previazaná s rýchlosťou a spätná väzba je v režime Sport citlivejšia.

V interiéri nájdeme kvalitnejšie materiály a novú povrchovú úpravu stredovej konzoly. 5 fotografií v galérii V interiéri nájdeme kvalitnejšie materiály a novú povrchovú úpravu stredovej konzoly. Zdroj: Auto Bild

Hybrid má hmotnosť 1 680 kilogramov, čo sa na celkový výkon 223 koní zdá papierovo veľa, no vo výsledku rýchly nábeh maximálneho krútiaceho momentu elektromotora (300 Nm) od nulových otáčok prekonáva tento zdanlivý problém viac než úžasne. Pritom sa nemusí radový benzínový atmosférický štvorvalec tlačiť do vysokej spotreby. Podľa normovaných údajov je spotreba 4,3 l/100 km, my si ju preveríme už onedlho aj v redakčnom teste. Samotná dynamika hybridného auta je vynikajúca, niekedy však stráca ťah pre oneskorenie bezstupňovej CVT prevodovky.

Vzadu boli zmenené LED koncové svetlá s novým trojitým vrstvením a pochrómované lemy výfukových koncoviek. 5 fotografií v galérii Vzadu boli zmenené LED koncové svetlá s novým trojitým vrstvením a pochrómované lemy výfukových koncoviek. Zdroj: Auto Bild

Novinkou pre IS je balík bezpečnostných asistentov Lexus Safety System+, ktorý obsahuje adaptívny tempomat, prednárazový bezpečnostný systém, automatické ovládanie diaľkových svetiel, rozpoznávanie dopravných značiek, pokročilého asistenta pre udržanie sa v jazdnom pruhu, aktívnu prednú kapotu, systém monitorovania mŕtveho uhla a systém sledovania premávky v priečnom smere za vozidlom. Nechýba ASC (Active Sound Control), ktorý púšťa do reproduktorov syntetický zvuk motora. Pri hybridnom aute, kde počuť jeden spaľovací a jeden elektrický motor, je ďalší umelý zvuk navyše. No ASC sa dá vypnúť.

Základný model IS 200t vo verzii Entry stojí 35 700 eur, v rámci akciového zvýhodnenia sa však bude IS 300h Executive predávať už od 35 600 eur.

 


Máte v práci vražedné tempo? Nedostatkom oddychu ohrozujete svoje zdravie i život
Deti bez práv? Úrady vo vymáhaní alimentov zo zahraničia zlyhávajú, matky sú odkázané na seba
Komu budú William a Kate vládnuť? Spojené kráľovstvo je na rozpadnutie!

© Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×